Fiat 126p

Budowa

Rozwój silnika w Fiacie 126P był bardzo różny. Na początku stosowano silnik 594ccm i mocy 23 kilometrów na godzinę co dawało mu rozwinąć nie wielką prędkość. Dopiero w roku 1977 doszło do kolejnego ulepszenia silnika w maluchu co dawało mu moc 24 kilometrów na godzinę o silniku 703 ccm. Dopiero w roku 1987 wprowadzono nową trzy drzwiową wersję Fiata 126P o nazwie Bis, który poprawił bardziej wersję malucha wprowadzając lepszy silnik o mocy 27 kilometrów na godzinę i pojemności silnika 703 ccm. Model tego silnika był chłodzony specjalną cieczą co zapewniało mu odpowiednią jego temperaturę.

Ten model także posiadał dwa bagażniki czyli jeden z przodu pod maską samochodu a drugi z tyłu. Przez co było więcej miejsca na przewożenie różnych przydatnych rzeczy. Zaś podstawowa wersja Fiata 126 posiadała tylko jeden bagażnik, który znajdował się tylko pod maską samochodu z tego względu że z tylu znajdował się silnik. Fiat 126 P po odpowiednich modyfikacjach mógł także brać udział w rajdach samochodowych co oznaczało że można do niego było wsadzić silnik pozwalający rozwinąć prędkość nawet do 160 kilometrów na godzinę. Przeciętnie maluch potrafił osiągnąć prędkość do 105 kilometrów na godzinę.

Fiat126p.com.pl